Luokkansa paras polttoainetalous. Tällä moottorilla nautit erinomaisesta kiihtyvyydestä, huippusuorituskyvystä ja uskomattomasta taloudellisuudesta. ECOmo-teknologialla ja älykkäällä laihaseostekniikalla varustettu BF50 on kevyt, päästöiltään puhdas ja ääneltään hiljainen. Siinä on myös todella pieni polttoaineenkulutus – erityisesti matka-ajossa.
Veneilijän ja ympäristön iloksi. Honda Marine on sitoutunut pitämään veneilyn sekä vastuullisena että hauskana kehittämällä entistä ympäristöystävällisempiä perämoottoreita. BF40-perämoottorin CO2-päästöt ovat yli 30 % pienemmät kuin aiemmissa malleissa, vaikka huikea suorituskyky on säilynyt ennallaan. Programmed Fuel Injection mahdollistaa edelliseen malliin verrattuna jopa 18 prosentin polttoaineen säästön matkanopeudella ajettaessa 3.000-4.500 kierrosluvuilla. Yhdessä Hondan ECOmo-laihaseostekniikan kanssa polttoaineen kulutus on saatu tämän kokoluokan pienimmäksi. Suomessa Buster L:llä suoritetussa testiajossa kulutus oli 0,37 l meripeninkulmalla. Veneilystä nauttii monin verroin enemmän, kun tietää että maapallo hengittää helpommin. Honda Marine kantaa vastuun ympäristön puhtaudesta. Samalla, kun veneilyn on tuotettava iloa vesillä liikkujalle, sen on tunnettava vastuu luonnon säilymisestä puhtaana ja häiriintymättömänä.
Lisävoimaa pienillä kierroksilla. Suuri teho pienessä moottorissa. BLAST-teknologialla voidaan säätää sytytyksen ennakkoa ja ilma-polttoaineseosta. Yhdistettynä polttoaineen monipisteruiskutukseen (PGM-FI) se takaa parhaan mahdollisen tehon ja väännön pienillä kierroksilla.
Honda BF40 tekniikka
- Kolmisylinterinen kokonaisuus painaa vähän ja käy tasaisesti
- Polttoaineen elektroninen monipisteruiskutus (PGM-FI)
- BLAST – tehostettu vääntö alakierroksilla
- Laihaseostekniikka – optimaalinen polttoaineenkulutus (ECOmo)
- Makean veden huuhteluliitin – pidempi moottorin elinikä
- Elektroninen valvontajärjestelmä mm. lämpötilan ja öljynpaineenvalvonta sekä kierrosrajoitin
- Kolmilapainen alumiinipotkuri
- Kierroslukumittari (analoginen)
- Trimmimittari (analoginen)
- NMEA 2000 -ulostulo
Tekniset tiedot
Moottorin tyyppi | 4-tahtinen OHC |
Mallimerkintä | LRTU |
Sylinterien määrä | 3 |
Iskutilavuus | 808 cm3 |
Kierroslukualue täydellä kaasulla | 5,000-6,000 kierr/min |
Suurin teho | 40 hv |
Jäähdytysjärjestelmä | Vesijäähdytys |
Polttoainejärjestelmä | Elektroninen PGM-FI |
Sytytysjärjestelmä | Elektroninen PGM-IG |
Pakokaasun poisto | Potkurin navan kautta |
Voimansiirron välityssuhde | 2,08 |
Vaihteet | E – V – T |
Laturi | 22 A |
Öljynpaineen varoitusvalo | ON |
Ylikuumenemisen varoitus | ON |
Ylikierrosten rajoitin | ON |
Hätäkatkaisija | ON |
Polttoainetankki | 25 litraa |
NMEA2000-ulostulo | ON |
Blast | ON |
ECOmo | ON |
Sähkökippi | ON |
Sähkötrimmi | ON |
Polttoaineen vedenerotin | ON |
Hallintalaite | Kaukohallinta |
Käynnistysjärjestelmä | Sähkö |
Kokonaiskorkeus | 1364 mm |
Kokonaispituus | 694 mm |
Kokonaisleveys | 372 mm |
Rikipituus | 572 mm |
Paino | 98,0 kg |
Takuu huvikäytössä | 5 vuotta |
Takuu ammattikäytössä | 2 vuotta |