Toimitus- ja palautusehdot

Raahen Motocafe on tullut tunnetuksi rehtinä kauppakumppanina. Siinä on oma roolinsa sillä, että toimitukset ovat sujuvia ja palautusehdot reiluja. Niistä rakentuu yhdessä laadukkaiden tuotteiden ja hyvän palvelun kanssa toimiva ja asiakasta huomioiva kokonaisuus.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Raahen Motocafe Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä suhteessa internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Raahen Motocafe Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Raahen Motocafe Oy:n kotisivuilta.

Raahen Motocafe Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Raahen Motocafe Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Raahen Motocafe Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

1. Toimitustavat

Toimitus tapahtuu Postin, Matkahuollon tai muun rahtiyhtiön kautta. Saatavilla olevat toimitustavat ja toimituskustannukset riippuvat tilauksen sisällöstä. Näet saatavilla olevat toimitustavat ostoskorissa, kun olet lisännyt ostoskoriin halutun määrän tilattavia tuotteita ja halutun toimitusosoitteen. Raahen Motocafe Oy pidättää oikeuden vaihtaa toimitustapaa jos tuotteen toimitus ei onnistu asiakkaan valitsemalla toimitustavalla esimerkiksi painorajoitusten vuoksi.

2. Toimitusaika

Raahen Motocafen omasta varastosta lähetettävät tuotteet pyritään lähettämään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Lähetys tarkoittaa sitä, että tilaus on saatettu kuljetuspalveluntarjoajan kuljetettavaksi. Raahen Motocafe ei vastaa kuljetusyhtiön toiminnasta aiheutuvista viiveistä.

Tuotteet jotka toimitetaan tavarantoimittajan varastosta, lähetetään tavarantoimittajasta riippuen noin 3-14 arkipäivässä. Joillekin tuotteille saat verkkokaupan tuotesivulla tarkemman arvion toimitusajasta.

Varaosakuvastosta (räjäytyskuvista) tilatut alkuperäisosat toimitetaan valmistajan varastosta, ja varmistamme niiden saatavuuden tilauksen käsittelyn yhteydessä. Toimitusaika voi olla useita viikkoja. Olemme yhteydessä, jos arvioitu toimitusaika vaikuttaa kohtuuttoman pitkälle tai varaosaa ei enää saa hankittua valmistajalta.

3. Toimituskulut

Verkkokauppa laskee toimituskulut asiakkaan valitsemille tuotteille ostoskorissa halutun toimitusosoitteen ja toimitustavan syöttämisen jälkeen.

4. Maksutavat

Kaikki verkkomaksut suoritetaan Suomen verkkomaksut Oy:n (Paytrail Oyj) kautta. Suomen Verkkomaksut on verkkomaksamiseen erikoistunut yritys, jolla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla. Mikäli maksat Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Raahen Motocafe Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy. Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.

5. Hinnat

Tuotteet toimitetaan tilaushetkellä voimassa olleella hinnalla. Jos tuotteen hinnassa on teknisestä tai inhimillisestä virheestä tai muusta syystä aiheutunut merkittävä virhe, Raahen Motocafe Oy pidättää oikeuden olla toimittamatta tuotetta ilmoitetulla hinnalla. Tapauksessa, jossa asiakas on tilannut virheellisellä hinnalla ilmoitetun tuotteen, ottaa Raahen Motocafe Oy aina yhteyttä asiakkaaseen tilanteen selvittämiseksi.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

6. Omistusoikeus

Tuotteet ovat Raahen Motocafe Oy:n omaisuutta kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu.

7. Tuotetiedot

Raahen Motocafe Oy pyrkii pitämään tuotteiden tiedot ajantasaisina ja virheettöminä mutta ei vastaa niiden oikeellisuudesta. Raahen Motocafe Oy pidättää oikeuden muuttaa tuotetietoja ilman eri ilmoitusta.

8. Palautusoikeus

Kuluttaja-asiakkailla on 14 päivän peruutusoikeus kuten kuluttajansuojalainsäädännössä etämyynnistä määritellään.

Asiakas vastaa peruutetun tilauksen palauttamisesta aiheutuvista toimituskustannuksista ja tuotteen käyttöönoton aiheuttamasta arvonalenemasta. Alkuperäisiä toimituskustannuksia ei hyvitetä.

Emme tarjoa vaihtomahdollisuutta eli peruutettu tilaus hyvitetään rahana asiakkaalle vähennettynä palautuksesta Raahen Motocafe Oy:lle aiheutuneilla toimituskuluilla ja mahdollisella arvonalenemalla. Peruutetusta tilauksesta hyvitetään vain tuotteiden hinta mahdollisilla vähennyksillä, ei toimituskustannuksia.

Pakkaa tuote ja kaikki siihen kuuluvat osat huolellisesti. Käytä mieluiten pakkausta, jossa tuote on lähetetty sinulle. Asiakas vastaa palautettavan tuotteen vahingoittumisesta, jos tuotetta ei ole pakattu asianmukaisesti.

Liitä palautettavan tuotteen mukaan kopio ostokuitista ja kirjoita siihen palautuksen syy. Palautusta ei voida käsitellä, jos palautuksen mukana ei tule tarvittavia tietoja, joiden avulla palautus voidaan kohdentaa tiettyyn tilaukseen.

Tuotteet tulee palauttaa joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautuksena. Ilmoita Postiin tai Matkahuoltoon Raahen Motocafe Oy:n asiakaspalautusnumero.

Matkahuolto: 9510505
Posti: 634480

Raahen Motocafe Oy tarkastaa palautetut tuotteet niiden saavuttua ja palauttaa kohtuullisessa ajassa tuotteiden hinnan vähennettynä palautuksesta Raahen Motocafe Oy:lle aiheutuneilla toimituskuluilla ja mahdollisella arvonalenemalla.

Yritysasiakkaiden ja Raahen Motocafe Oy:n välisessä kaupassa sovelletaan Suomen kauppalakia. Yritysasiakkailla ei ole palautusoikeutta.

9. Takuupalautukset

Takuupalautuksissa on otettava yhteyttä Raahen Motocafe Oy:n myyntiin ennen palautusta mahdollisen vian selvittämiseksi. Lähetyksen mukaan on liitettävä kopio kuitista, asiakkaan yhteystiedot sekä vikakuvaus. Vikakuvauksesta tulee ilmetä missä tilanteessa ja miten vika ilmenee. Takuupalautettava tuote tulee pakata hyvin. Huonosti pakattuja kuljetuksessa vioittuneita tuotteita ei korjata eikä hyvitetä. Takuu ei kata ukkosvaurioita, tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaan lukien asiakkaan puolesta sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkoutumisia. Kuluttajasuojalain mukaisesti asiakkaan on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

10. Reklamaatiot

Asiakkaan on ilmoitettava virheestä viivytyksettä Raahen Motocafe Oy:lle. Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Raahen Motocafe Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen myynti@motocafe.fi tai kirjeenä Raahen toimipisteeseen.