Asennusohje Wössner mäntäsarjat

  1. Jos vanha mäntä on viallinen: tutki syy ja korjaa virhe. Liian vähän polttoainetta, sytytystulpat / käynnistysvaikeuksia tai ilmavuodot tai ei saa tarpeeksi öljyä. Nämä ovat yleisimpiä syitä jos mäntä leikkaa kiinni.
  2. Jos vanhat männät ovat särkyneet tai kokonaan leikanneet kiinni: avaa kampikammio ja puhdista sieltä metallin jäämät ja irtonaiset osat.
  3. Ennen kuin asennat männän, tarkista sylinterin kuluminen. Se voi olla kartio tai soikea. Jos ero on alle 0,07 mm sylinteri voidaan hioa kivellä 200-300. Jos ero on suurempi, suositellaan poraamista. Huomaa: CHROME tai NICASIL sylinteriä ei voi koskaan porata, se on vaihdettava uuteen.
  4. Onko sylinteri putkitettu: varmista että kaikki horisontaaliset porttikanavat on viistetty. Viiste pitäisi olla noin 1,2 mm säteellä ja viisteen tekeminen suoritetaan helpoiten hiomakankaalla tai pyöröviilalla aukkojen kautta.
  5. Älä koskaan asenna kromirenkaita KROMISYLINTERIIN! Moottori leikkaa heti! Molybdeenimännänrenkaita voidaan käyttää kaiken tyyppisissä sylintereissä.
  6. Männänrenkaiden päätyvälys on tarkistettava ennen asennusta mäntään. Aseta kukin rengas löysästi sylinteriin. Hyväksyttävä päittäisvälys on 0,35-0,60 mm. Tarkista moottorin valmistajan suositukset. Jos on liian pieni välys, rengas on viilattava oikeaan mittaan. Kun renkaat ovat irrallaan paketissa, ne pitää aina tarkistaa.
  7. Ennen kuin asennat männät, kaikki liikkuvat osat puhdistetaan ja voidellaan kaksitahtiöljyllä . Mäntä on varustettu nuolella kohti pakokaasujen aukkoa, paitsi POLARIS, jossa nuoli osoittaa kohti magneettoa. Männäntapin lukkorengas on asennettava huolella, ei saa taivuttaa liikaa. Varmista, että lukkorengas on oikein lukitusrenkaan urassa ja lukkorenkaan katkos on alaspäin. Älä purista lukkorengasta enemmän kuin, että se juuri menee männäntapin reikään. Liian suuri puristus voi poistaa jännityksen lukkorenkaasta ja se lähtee pois paikoiltaan suurilla kierroksilla.
  8. Asenna männänrenkaat mäntään. Ole tietoinen siitä, että jotkut männät on varustettu Keystone männänrenkailla, nämä ovat kartiomaisia ja voidaan asentaa helposti väärin, ja että ylempi ja alempi rengas ovat erilaisia. Teksti tai merkintä on männänrenkaan yläpuolella. Varmista, että männänrengas on täysin rengasurassa ja rengas sulkeutuu täysin pidätintappia vasten. Levitä WD40 öljyä.
  9. Aseta uusi pohjatiiviste kampikammion päälle. Purista männänrenkaat mäntien päälle, anna sylinterin liukua varovasti paikoilleen. Ennen sylinterikannen asennusta, pyöritä käsin kampiakselia ja varmista, että mäntä renkaineen liikkuu vapaasti sylinterissä.
  10. Kunnostettu moottorikelkan moottori vaatii aina sisäänajon. Noin 100 km tai täysi polttoainesäiliö on hyvä suuntaviiva. Säädä kaasutin rikkaammalle polttoaineseokselle. Vältä ajamista erittäin suurilla tai pienillä nopeuksilla, käytä vaihtelevaa ajonopeutta, älä kiihdytä täydellä kaasulla. Kun moottori on puollettu, lisää öljyä polttoaineeseen. Suositellaan käytettäväksi: moottorit tuorevoitelulla, sekoittamalla 2% kaksitahti-öljyä ensimmäiseen tankilliseen ja ajetaan polttoaineseoksella yhdessä normaali tuorevoitelun kanssa. Koskee myös moottoreita, joissa elektroninen polttoaineen ruiskutus. Moottorit joissa ei ole tuorevoitelua, ensimmäiseen tankilliseen suositellaan 4% öljyseosta. Älä käytä täyssynteettistä öljyä sisäänajoon!
  11. Taotut männät esimerkki: WÖSSNER VAATII YLEENSÄ KAKSINKERTAISEN SISÄÄNAJON!
  12. Muista, että monet suorituskykyiset koneet vaativat 98 oktaania. Tarkista valmistajalta!

Ystävällisin terveisin, Teo Lehtimäki Oy