Honda BF100 –perämoottori, virtaviivaisuutta ja teknologista edistyksellisyyttä huokuva ulkoasu. Lisäksi uuden moottorinohjauksen myötä suorituskyky ja taloudellisuus ovat parantuneet entisestään.
Laihaseostekniikka (ECOmo) ja elektroninen monipisteruisku (PGM-FI) takaavat ainutlaatuisen taloudellisuuden ja vähäpäästöisyyden. BLAST– toiminto ja muuttuva venttiilien ajoitus (VTEC) varmistavat nopeat liikkeelle lähdöt ja kuormankestävyyden. Honda BF100 on myös kokoluokassaan varsin kevyt ja kompakti.
BF100-perämoottorissa on valmius uistelunopeuden säätimelle, joka mahdollistaa tarkan nopeudensäädön matalilla nopeuksilla, 50 rpm hyppäyksin. Se on myös täysin yhteensopivia NMEA2000 -järjestelmän ja -laitteiden kanssa. Moottorin voi kytkeä yhteen protokollaa tukevien elektronisten laitteiden, kuten GPS-laitteiden, karttaplotterin ja kaikuluotaimen kanssa. Lisävarusteena saatavien Hondan uusien digitaalisten monitoimimittareiden avulla voi reaaliajassa seurata oleellisia moottorin valvontatietoja, kuten esimerkiksi kierroslukua, trimmikulmaa, moottorin lämpötilaa, akun lataustilaa ja öljynpainetta.
Täynnä alansa edistyksellisintä Honda-tekniikkaa.
- BLAST™ (Boosted Low Speed Torque) – Honda Marinen kehittämällä järjestelmällä saadaan paras mahdollinen vääntö alakierroksille, muuttamalla sytytyksen ennakkoa ja ilma/polttoaineseosta. Tästä on erityistä hyötyä suuremmilla kuormilla tai raskaammilla liikkeelle lähdettäessä – vene nousee liukuun tehokkaasti ja nopeasti. Patentoitu tekniikka on yksi Honda-perämoottoreiden tunnuspiirteistä.
- ECOmo™ (Economy Controlled Motor) – Hondan oma laihaseostekniikka tunnustelee ja säätää ilma/polttoaine –seosta ajon aikana, optimoiden niin suorituskyvyn kuin maksimaalisen taloudellisuuden. Tämä ominaisuus yhdessä Hondan PGM-Fi™ polttoaineen suihkutuksen kanssa takaa parhaan polttoainetaloudellisuuden ja vähäiset päästöt.
- VTEC™ (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) – Uusi BF100 hyödyntää Hondan kuuluisaa VTEC-venttiilinohjausjärjestelmää, jossa venttiilien ajoitusta muutetaan parhaan ja tasaisen suorituskyvyn aikaansaamiseksi.
- TROLLING CONTROL – uistelunopeudensäätimen valmius tarkkaan nopeuden säätöön
- NMEA 2000 – yhteensopivuus moottorin ja vene-elektroniikan yhteen kytkemiseksi
- Luokkansa paras latausteho – joustavuutta sähkölaitteiden suhteen
- High-performance -vaihteisto – vähemmän vedenvastusta ja roiskeita
Tekniset tiedot
4-tahtinen OHC
LRTU
4
1496 cm3
73 x 89,4 mm
16 venttiiliä
5,500-6,300 kierr/min
100 hv
Vesijäähdytys
Elektroninen PGM-FI
Elektroninen PGM-IG
Potkurin navan kautta
VOIMANSIIRTO
2,33
E – V – T
VARUSTEET
44 A
Valinnainen 3 alumiini
ON
ON
ON
ON
ON
ON
ON
ON
ON
ON
–
ON
ON
Kaukohallinta
Sähkö
MITAT
1566 mm
746 mm
449 mm
537 mm
166 kg
5 vuotta
2 vuotta
Maahantuoja: Oy Brandt Ab
Postiosoite: Tuupakantie 7B, 01740 Vantaa
Sähköpostiosoite: info@brandt.fi