Cobrra Nemo 2 automaattinen ketjunvoitelija

99 

18 € / kk (esimerkkilaskelma)

NEMO 2 on COBRRA nimisen yrityksen kehitystyön tulos. Se on nykyaikainen laite joka on tarkoitettu ketjun voiteluun. NEMO 2 säästää ketjun huoltoon kuluvaa rahaa, aikaa ja vaivaa. Sinä voit keskittyä nauttimaan ajamisesta, NEMO 2 pitää huolen siitä että ketju on aina hyvin voideltu.

Tuotenumero: COB-N201

Myymälässä: 0 kpl

Verkkokaupassa: 0 kpl

NEMO 2:n tärkeimmät ominaisuudet:

 

NEMO 2 koostuu kolmesta toisiinsa yhdistetystä kammiosta, joiden ansiosta:

  • käyttö on helppoa
  • voitelu tapahtuu paineistetusti, varmatoiminen
  • myös laite saa voitelun, jolloin käyttövarmuus ja -ikä paranee

NEMO 2 toimii jousipaineen avulla, eli öljy virtaa säiliöstä ketjulle paineistettuna (eikä vain valu painovoiman avulla). Siitä syystä öljyn viskositeetti tai ilman lämpötila ei vaikuta toimintaan. Laite toimii luotettavasti kuumalla ja kylmällä kelillä. Motoristi voi luottaa siihen että öljy virtaa ja ketju saa voitelun.

NEMO 2 asennetaan ohjaustankoon jolloin käyttö on helppoa ja nopeaa esimerkiksi: 

  • sateessa ajon jälkeen
  • nopean ajon jälkeen
  • jos on ajettu pölyisissä olosuhteissa
  • tietyn ajomatkan jälkeen

HYVÄ JA OIKEIN AJOITETTU VOITELU LISÄÄ HUOMATTAVASTI KETJUN JA RATTAIDEN KÄYTTÖIKÄÄ.

NEMO 2:n muut ominaisuudet:

 

  • öljystä aiheutuneet kulut jäävät olemattoman pieniksi, noin 4 € per 100 000 km
  • investointi maksaa nopeasti itsensä takaisin, NEMO 2 käyttökulut ovat todella pienet verrattuna spray-ketjuöljyihin sekä huonosti voideltujen ja nopeasti kuluneiden ketjujen vaihtoon
  • ajansäästö on huomattava verrattuna käsin tehtyyn ketjun voiteluun ja huoltoon
  • asennus on helppoa ja nopeaa, ei vaadi sähkö- tai alipainekytkentöjä
  • erittäin laadukas ja hyvin suunniteltu, valmistettu alumiinista
  • käyttö on helppoa ja voitelu voidaan aktivoida tarvittaessa ajon aikana. NEMO 2:n kantta kierretään 90° nuolen suuntaan ja 3 minuutin voitelun jälkeen ketju on huollettu seuraavan 350km ajoa varten
  • voitelu voidaan helposti keskeyttää jos joudutaankin yllättäen pysähtymään
  • öljy huuhtelee epäpuhtaudet pois ketjusta
  • soveltuu hyvin myös maastossa ajamiseen
  • ketjun ja rattaiden käyttöikä pitenee erityisesti seuraavista syistä:
    • voitelu voidaan suorittaa aina tarvittaessa, esimerkiksi sateen jälkeen
    • öljy valuu koko ketjulle tasaisesti paineistetun voitelun ansiosta
    • öljy päätyy tarkasti juuri oikeaan paikkaan, ketjurullille ja o-renkaille
  • voiteluun voidaan käyttää esimerkiksi 80W-90 vaihteistoöljyä normaaliajoon, tarttuvampaa öljyä nopeaan ajoon tai BIO-öljyä maastoajoon
  • yksi NEMO 2 säiliöllinen riittää jopa 5 000 km ajoon
  • jäljellä oleva öljyn määrä on helppo tarkistaa ohjaustankoon kiinnitetystä NEMO 2:sta
  • öljyn loppumisen varoitusmerkki, jäljellä oleva öljy riittää vielä noin 500 km ajoon
  • öljyn lisäys on helppoa, voidaan kaataa suoraan pullosta
  • hyvä voitelu vähentää ketjusta aiheutuvia tehohäviöitä
  • öljynkulutus on vähäistä – ketjua ei voidella jos pyörä on käynnissä mutta seisoo esim. liikennevaloissa
  • ketjunvoitelu ei sotke moottoripyörää
  • öljyletku asennetaan ketjurattaan läheisyyteen laadukkaan alumiinisen kiinnikkeen avulla
  • musta ohut öljyletku on huomaamaton

NEMO 2:n käyttöohjeet:

  • Voitelu suoritetaan ajon aikana kiertämällä NEMO 2:n kantta ¼ kierros nuolen suuntaan (suositeltu voiteluöljymäärä).
  • Voitelutapahtuma kestää noin 3 minuuttia kannen kiertämisen jälkeen
  • Voitelu kannattaa suorittaa aina 150 – 350 km välein riippuen ajonopeudesta, pölyisyydestä ja sääolosuhteista. On suositeltavaa suorittaa voitelu esimerkiksi aina tankkauksen jälkeen jolloin se tulee suoritettua säännöllisesti. Sateessa ajon tai pyörän pesun jälkeen, kun ketju on täysin öljytön, voitelu kannattaa suorittaa välittömästi. (Silloin NEMO 2 voidaan kiertää ½ kierrosta jolloin öljyä tulee enemmän)
  • Jos voitelun aloittamisen jälkeen joudutaankin yllättäen pysähtymään, voitelu voidaan katkaista kiertämällä kansi takaisin alkuasentoon. Voitelu kannattaa silloin aloittaa uudelleen heti kun matka taas jatkuu.
  • Mikäli NEMO 2:n kansi ei enää kierry nuolen suuntaan, säiliö on tyhjä ja se täytyy täyttää uudelleen.
  • Jäljellä olevan öljyn määrä NEMO 2:ssa voidaan päätellä siitä kuinka korkealla säiliön runko on.
  • Noudatettaessa suositeltuja voitelumääriä ketju tulee voideltua optimaalisesti ja pyörä ei likaannu liiasta öljystä.

NEMO 2 ei toimi painovoiman avulla, vaan öljy siirtyy jousipaineen avulla. Sen ansiosta öljyletku ei tukkeennu helposti öljyn sekaan joutuneen lian takia.

Painetoimisuuden ansiosta öljyä ei tarvitse vaihtaa lämpötilan takia. Voitelu toimii hyvin kylmässä ja lämpimässä kelissä. On suositeltavaa käyttää 80W-90 vaihteistoöljyä joka pysyy hyvin ketjussa eikä vahingoita o-renkaita.

NEMO 2 voitelulaite koostuu kolmesta toisiinsa yhdistetystä säiliöstä. Niiden avulla käyttö ja toiminta on yksinkertaista ja varmaa. Voiteluöljy siirtyy tasaisesti ja luotettavasti ketjulle. Myös laitteen sisäiset osat saavat voitelunsa joka lisää käyttöikää ja toimintavarmuutta.